نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، در متن مصاحبه منتشره فارس از 'سیدحسین نقوی حسینی' سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز از عبارت 'احضار' استفاده نشده است اما این سایت در تیتر خبری خود نوشت :‌مجلس صالحی را '‌احضار '‌می كند.

متن سخنان سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سایت فارس بدین شرح است:'ما از جزئیات نشستی كه در حاشیه اجلاس افغانستان انجام شده- بین علی اكبر صالحی و ویلیام هیگ- اطلاعی نداریم و به همین دلیل قطعاً كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این موضوع را با دعوت از علی‌اكبر صالحی وزیر خارجه بررسی می‌كند روشن شود كه به چه دلایلی این ملاقات انجام شده است.'

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی مجلس امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با انتقاد از اقدام غیرحرفه ای سایت فارس به دلیل تحریف سخنانش مبنی بر 'احضار' وزیر امور خارجه به مجلس درباره دیدار اخیرش با وزیر خارجه انگلیس گفت: متاسفانه برخی رسانه ها اخباری از این ملاقات منتشر كرده بودند كه مطالب آن واقعیت نداشت.

نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: بنده در پاسخ به سوال این رسانه ها اظهارداشتم كه این كمیسیون در جلسه عصر یكشنبه خود موضوع 'دعوت' از صالحی برای توضیح درباره دیدارش با 'ویلیام هیگ' وزیر خارجه انگلیس را بررسی می كند.

در همین حال، 'علاء الدین بروجردی' رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: دعوت این كمیسیون از 'علی اكبر صالحی' وزیر امور خارجه به دلیل آشنایی اعضای كمیسیون با دستگاه دیپلماسی است و موضوع احضار وی به دلیل دیدارش با وزیر خارجه انگلیس صحت ندارد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم به منظور آشنایی نمایندگان عضو این كمیسیون و تبیین مواضع و چارچوب همكاری های خود از وزیران اطلاعات، امور خارجه، دفاع و كشور برای حضور در این كمیسیون دعوت كرده است.

بروجردی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره خبر منتشره از سوی سایت فارس به نقل از سخنگوی كمیسیون امنیت ملی گفت: در صحبتی كه با سخنگوی كمیسیون داشتم، وی اظهارات نقل شده از خود را در برخی سایت ها تكذیب كرد.

'حسن قشقاوی' معاون پارلمانی، كنسولی و امور ایرانیان خارجی از كشور وزیر امور خارجه نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی واژه های 'احضار' و 'فراخوان' برای مقامات دستگاه های اجرایی وجود ندارد. وزرا و مسوولان دستگاه های اجرایی مكلف به پاسخگویی و ارائه توضیحات به نمایندگان مجلس هستند كه این امر در ابتدا با دعوت از آنان در كمیسیون های ذیربط صورت می پذیرد.

حال، با توجه به اظهارات رییس و سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نظر می رسد سایت فارس نه تنها 'صداقت و امانتداری' را كه از اصول ابتدایی حرفه خبرنگاری است، رعایت نكرده بلكه اظهارات سخنگوی كمیسیون امنیت ملی را نیز تحریف كرده است.

اكنون این پرسش مطرح است كه چرا برخی سایت های خبری اصرار دارند واقعیات را نادرست جلوه دهند و به جای خبررسانی، خبرسازی كنند؟

سیام** 9129





:: برچسب‌ها: اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: